W marcu uczniowie klas PDP uczestniczyli w warsztatach sensorycznych w ramach innowacji „Tworzę, poznaję, słyszę, czuję, smakuję – arteterapia, jakiej nie znamy”.
Mieli okazję stymulować różne zmysły: dotyku, wzroku, zapachu. Dzięki zajęciom mogli doświadczyć, że niektóre zapachy się im podobają, a inne ich drażnią, choć dla innych są przyjemne. Mogli dosłownie poczuć „na własnej skórze” różne faktury gąbek, rękawiczek, piłek itp. Kolejny raz zaobserwowaliśmy, że jedni lubią delikatne faktury, inni bardziej chropowate czy wręcz twarde. Zainteresowaniem cieszyły się barwne, świecące w ciemności pomoce dydaktyczne, które uczniowie mogli układać w abstrakcyjne kompozycje i śledzić ich ruch, gdy były w rękach kolegów. Różnorodne aktywności dostosowane do potrzeb i preferencji sprawiły, że wszyscy uczestnicy byli zaangażowani w zajęcia.
Innowacja „Tworzę, poznaję, słyszę, czuję, smakuję – arteterapia, jakiej nie znamy".