22 kwietnia obchodzony jest międzynarodowy Dzień Ziemi. Nasza szkoła, jak co roku, włączyła się w jego obchody. Wszystkie aktywności skupiły się wokół czterech żywiołów. Uczniowie odkrywali ich różnorodność dzięki ciekawym eksperymentom i zabawom. Korytarz szkolny zdobiła w tym czasie gazetka okolicznościowa przedstawiająca symbolicznie Panią Ziemię.
Na sali gimnastycznej na wszystkich uczestników czekały stanowiska związane z wodą, ziemią, ogniem i wiatrem. Podczas krótkiego wprowadzenia uczniowie przypomnieli sobie ogromną rolę działań ekologicznych i konieczność troski o planetę. Następnie w mniejszych grupach wzięli udział w warsztatach. Żywioł ziemi poznawali przede wszystkim dzięki wspólnemu sadzeniu kwiatów oraz zabawom sensorycznym. Siłę żywiołu powietrza odkryli dzięki eksperymentowi, podczas którego podmuch powietrza niszczył budowlę z klocków. Z zaciekawieniem obserwowali również efekt działania sody i octu, które po zmieszaniu powodowały napompowanie założonego na butelkę balona. Doświadczenia związane z wodą pobudzały do myślenia, uczniowie zastanawiali się nad ciężarem i strukturą przedmiotów, które unoszą się na wodzie oraz tych, które opadają na dno. Zadania pobudzały też zmysł dotyku poprzez kontakt z różnorodnymi fakturami i temperaturami. Duży entuzjazm budziła prezentacja dotycząca ognia. Grupa obserwowała między innymi unoszące się w powietrzu ogniki i rozbłyskującą od zimnych ogni mandarynkę.
Kolejnym elementem obchodów było włączenie się w akcję sprzątania okolic szkoły. Takie działania kształtują postawę odpowiedzialności za środowisko naturalne i zwiększają świadomość zagrożeń wynikających z degradacji przyrody.
Dzień Ziemi stanowi ważne święto w kalendarzu społeczności szkolnej. Jest okazją do podsumowania wiedzy z zakresu ekologii, którą uczniowie zdobywają przez cały rok podczas zajęć dydaktycznych. Aktywizująca forma wydarzenia sprzyja utrwaleniu wiadomości i nauce poprzez zabawę.